השכרת רכב לנהג חדש – מה ההבדל?

להראות נהג חדש שוכר רכב
שתף את המאמר
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

תוכן עניינים

בכדי להבין את ההבדלים בין השכרת רכב לנהג חדש לבין השכרת רכב לנהג מנוסה, חשוב להתעמק תחילה בהגדרה של נהג חדש.

נהג חדש מוגדר על ידי משרד התחבורה כנהג בעל וותק של פחות משנתיים.

לא מעט חברות אשר מציעות שירותי השכרת רכב, מעמידות תנאים והגבלות מיוחדות הן עבור נהגים המוגדרים כחדשים והן עבור נהגים צעירים (אשר גילם נמוך מ-24).

הסיבות להגבלות נובעות מתוך הידיעה כי נהגים צעירים וחדשים מעורבים יותר בתאונות דרכים, הם פחות מנוסים ובמקרים רבים גם פחות אחראיים. סיבה נוספת נובעת מסוג הכיסוי הביטוחי שהחברה מציעה ללקוחותיה ומקיימת למול חברת הביטוח שהיא מבוטחת בה. 

לכן, מי שמתעניין בשירות של השכרת רכב לנהג חדש, אמור קודם כל לבדוק שהחברה המשכירה אכן מציעה את השירות  הרלוונטי (כאשר חברות רבות אינן משכירות רכבים לנהגים שגילם מתחת לגיל 21 או לנהגים בעלי וותק אשר נמוך משנה) ובשלב הבא, לשים דגש על ההגבלות השונות אותן החברה מעמידה  לנהגים חדשים.

ההבדלים וההגבלות לנהגים צעירים

ההבדלים וההגבלות בכל מה שקשור לנושא של השכרת רכב לנהג חדש, באים לידי ביטוי במספר פרמטרים:

מחירי השכרה

למחירי ההשכרה המבוקשים תמיד יהיו תוספות אך זה לא משנה את המחיר של הרכב.

מרחק נסיעה

תהיה הגבלה על כמות הקילומטרים אותה ניתן יהיה לבצע בכל יום השכרה – כאשר, מעבר של הכמות יהיה
כרוך בעלות נוספת.

ביטוחים

הפרמיות של הוצאות ביטוח הרכב תהיינה גדולות יותר.

כמובן שכל חברה המשכירה רכבים, יכולה להציע הגבלות אחרות עבור נהגים צעירים ולכן, בהליך בחירת החברה כדאי לשים דגש גם על הנושא הזה.

איך לבחור את חברת ההשכרה?

הפרמטרים עליהם יש לשים דגש בהליך בחירת חברת השכרת רכב לנהג חדש, יהיו לרוב שונים מאשר במקרים של השכרת רכב לנהג ותיק.

כמובן, שגם במקרה הזה יש לשים דגש על פרמטרים בסיסיים כמו: השם והמוניטין של החברה המשכירה, צי הרכבים אותו היא מחזיקה ברשותה, טיב השירות וכיוצא בזה.

יחד עם זאת, יש לשים דגש משמעותי על נושא העלויות – כאמור, עלויות ההשכרה יכולות להיות גבוהות במיוחד ולכן, ההמלצה היא לבדוק את הנושא הזה ולבחור בחברה אשר מציעה מחירים הוגנים. יש לשים דגש על גם על המגבלות של אותה החברה – כאמור, יש חברות אשר לא משכירות רכב לנהגים מתחת לגיל 24 ויש כאלו שהן קצת יותר גמישות לגבי גילאי הנהגים.

לכן, ההמלצה היא בכל מקרה לערוך סקר שוק מקיף, אשר יאפשר לבחור בסופו של דבר את החברה המתאימה ביותר עבור המטרה.  

סיכום – השכרת רכב לנהג חדש

מכיוון שנהגים חדשים אינם אוחזים בניסיון רב בנהיגה, הסיכוי שהם יבצעו עבירות במהלך הנהיגה, יהיה גבוה יותר מאשר סיכוייו של נהג מנוסה.

מהסיבה הזאת, חברות אשר מציעות שירות של השכרת רכב, רוצות להבטיח את עצמן בצורה המיטבית וגובות מהנהגים החדשים סכומי כסף גבוהים יותר, הן עבור ביטוח הרכב והן עבור ההשתתפות העצמית למקרה של תאונה.

כמובן, שיש חברות אשר יגבו סכומי כסף גבוהים יותר וכאלו שיגבו סכומים נמוכים יותר ולכן, חשוב שכל מי שמעוניין בשירות של השכרת רכב לנהג חדש, יערוך תחילה סקר שוק מקיף, על מנת לאתר את החברה אשר תציע לו את התנאים הטובים, ההוגנים והנוחים ביותר האפשריים.

אם גם אתם מעוניינים בשירות של השכרת רכב לנהג חדש, תשמחו ודאי לדעת כי הגעתם למקום הנכון עבור המטרה. מוזמנים ליצור קשר כבר היום עם חברת פרי המקצועית והמנוסה והצוות המקצועי ישמח להעניק לכל את כל הפרטים והמידע לגבי תנאי ההשכרה.  

עוד מאמרים שלנו
ליסינג תפעולי – האם זה שווה באמת?

בשנים האחרונות התבססה שיטת הליסינג בישראל בענף הרכב, ואף התרחבה. אך חשוב לזכור שיש מגוון די רחב של מסלולי ליסינג. בניגוד לשיטה המימונית, שבה בעצם

הגש מועמדות