ליסינג תפעולי – האם זה שווה באמת?

שתף את המאמר
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

תוכן עניינים

בשנים האחרונות התבססה שיטת הליסינג בישראל בענף הרכב, ואף התרחבה. אך חשוב לזכור שיש מגוון די רחב של מסלולי ליסינג. בניגוד לשיטה המימונית, שבה בעצם מדובר על דרך מימון לרכישת רכב חדש, ישנה שיטה שנקראת ליסינג תפעולי. שיטה זו, המקובלת בעיקר בקרב חברות וגופים מוסדיים, מספקת שורה של יתרונות חשובים. האם זה שווה באמת? בהחלט, במידה ומביאים בחשבון את המאפיינים השונים ואת המטרות הרצויות לכם.

שירות מקיף, עם כל מה שמסביב

עבור מי שרוצה רכב בבעלות מלאה, עם כל מה שמשתמע מכך, ליסינג פרטי או מימוני עשוי להתאים. אבל מי שמבין שאחזקת רכב מביאה המון היבטים שצריך לתפעל, עשוי להפיק תועלת שוטפת משיטת ליסינג תפעולי. אז על מה בעצם מדובר: בשיטה זו, חברת הרכב לא מוכרת לכם את הרכב וגם לא בדיוק משכירה אותה. מדובר על דרך שנקראת חכירה. זו מעין השכרה לפרק זמן מוסכם מראש שתקופת זמן הנפוצה והמומלצת ביותר היא עד 12 חודשים.

החברה שמחכירה את הרכב (או אפילו שורה של רכבים) ללקוח עסקי, חברה או צי רכב, לוקחת על עצמה את כל מה שנדרש בתחזוקה השוטפת. זאת אומר, שמי שמחזיק את הרכב ביום יום, לא נדרש לטפל בשום דבר. אם יש תקלה כזאת או אחרת, אם יש צורך לקחת את הרכב לטסט, לבצע טיפול שוטף כזה או אחר, הכל נעשה על ידי נציגי שירות ותפעול של ספק השירות. במילים אחרות, ליסינג תפעולי הוא שירות כולל. זה לא שירות של מכירת רכב, ואז נפרדים מהלקוח לשלום. זה כולל אספקה של רכב במפרט הרצוי, תוך דאגה מתמדת לכך שהוא יהיה תמיד תקין ואפקטיבי, מבוטח ואפילו נקי. ואם הרכב נזקק לטיפולים כאלה או אחרים, מקבלים מיד רכב חלופי. 

חשוב לציין שרכיבי השירות של ליסינג תפעולי מפורטים במסגרת חוזה מוסכם מראש. חלק מהחברות בענף זה מספקות שירות שכולל איסוף הרכב ולקיחתו לטסט או לטיפול שוטף. ספק הליסינג מנהל רישום מלא של כל הטיפולים, ביטוחים ותחזוקה.

ראש שקט, מא’ ועד ת’ 

שיטת ליסינג תפעולי עשויה להתאים ללקוחות פרטיים שלא רוצים להתעסק עם כל מה שמסביב, מעבר לנהיגה עצמה ולמילוי דלק פה ושם. אך במיוחד זה תפור על הצרכים של עסקים. עבור עסק שזקוק לצי רכב רחב או לכמה וכמה רכבים למילוי משימות שונות או עבור העובדים, מאוד נוח שיש גורם חיצוני שמטפל בהכל. זה מקנה ראש שקט משום שמדובר בעצם על מיקור חוץ. וכמו כל מיקור חוץ, עבור חשבונית אחת והוצאה אחת, מקבלים שירות מקיף וכולל. ועבור ההוצאה הזאת בחודש, אפשר להתקזז מול רשויות המס. ליסינג תפעולי הוא הוצאה מוכרת לכל דבר ועניין. 

חברות שמעניקות רכבי חברה לעובדים בכירים או שזקוקות לרכבי עבודה לכל מטרה, צריכות שהרכבים יהיו תמיד במצב נסיעה. בשיטה התפעולית, אין צורך להחזיק בארגון קצין רכב. לא צריך לארגן אופרציה מנהלתית, שדואגת להסדיר לכל הרכבים את נושא הביטוח, טסטים, טיפולים, רכישות, מכירות. בשיטה התפעולית, בכל פעם שרכב מתיישן ואפילו לפני כן, מקבלים רכב חדש ומחזירים את הישן. 

בשורה התחתונה, ליסינג תפעולי:

  1. אידיאלי לחברות ולגופים מוסדיים, אך עשוי להתאים גם ללקוחות פרטיים שרוצים שירות מקיף וכולל. 
  2. מוריד מעל הכתפיים של העסק, את הצורך להתעסק עם ניהול צי רכב. 
  3. אין צורך להתעסק עם קנייה ומכירה. אין ירידת ערך.
  4. הרכב משרת את מטרתו, במאה אחוז מהזמן. 
  5. ביטוחים, פרמיות וכל היתר, הכל מטופל על ידי חברת הליסינג. 
  6. זו הוצאה מוכרת לעסק. 
עוד מאמרים שלנו
ליסינג תפעולי – האם זה שווה באמת?

בשנים האחרונות התבססה שיטת הליסינג בישראל בענף הרכב, ואף התרחבה. אך חשוב לזכור שיש מגוון די רחב של מסלולי ליסינג. בניגוד לשיטה המימונית, שבה בעצם

הגש מועמדות