רכבים 0 ק”מ – כדאי או לא להתקרב?

להראות רכב 0 ק"מ
בשנים האחרונות רכבים 0 ק"מ כובשים את השוק - זוהי הזדמנות נהדרת לרכוש בליסינג רכב חדש לחלוטין
שתף את המאמר
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

תוכן עניינים

אז החלטת שהגיע הזמן להתרענן עם רכב חדש. כיום יותר מתמיד, זמינים בשוק דגמים חדשניים שישפרו את חוויית הנסיעה שלך, יעניקו לך יותר בטיחות ונגישות מאי פעם ולעיתים קרובות, גם יאפשרו לך לחסוך לא מעט על הוצאות הדלק שלך. כמו תמיד, המחיר הוא אחד השיקולים המרכזיים המשפיעים על תהליך קבלת ההחלטות שלנו. מצד אחד, אנו רוצים רכב שיש לו “אבא ואמא”, כזה שאנו יכולים להעריך מה פוטנציאל התקלות ומכירים את ההיסטוריה שלו. מצד שני, רכב חדש מתצוגה עשוי להגיע לסכומי עתק. בשנים האחרונות רכבים 0 ק”מ כובשים את השוק – זוהי הזדמנות נהדרת לרכוש בליסינג רכב חדש לחלוטין, מבלי לשלם את מלוא הסכום. כאן, נבחן את כלל היתרונות והאתגרים של מוצר זה הצובר פופולריות במהירות.

אז מהם בדיוק רכבים 0 ק”מ?

כולנו יודעים ששווי הרכב יורד באופן חד מן הרגע בו הוא עוזב את אולם התצוגה. לכן, מטבע הדברים, ככל שנוכל להניח את ידינו על רכב חדש בשלב המוקדם ביותר, כך נוכל ליהנות מכל היתרונות שלו ולשלם מחיר נמוך בהרבה. חברות הליסינג מודעות למשוואה הזו ומציבות כיום רכבים אלו במרכז מאמצי המכירה שלהן. על פי הערכות עכשוויות, רכבים 0 ק”מ מהווים כעשרה אחוזים משיעור המכירות הכולל של רכבים חדשים. חברת הליסינג למעשה סופגת עבורך את עלות הרכב החדש במחירי יבואן הנגישים רק להן ומאפשרים לך לרכוש את הרכב כמשומש, אך מבלי שנסעו בו כלל. איך זה בעצם קורה?

חברות הליסינג מתחייבות מול חברות הרכב לרכישת מספר רכבים נתון תמורת הנחה משמעותית. כדי להנות מההנחה, החברות רוכשות את מלוא המלאי הנדרש ולא פעם, “נתקעות” עם רכבים שאינם מגיעים בסופו של דבר להשכרה. כך למעשה נולד רכב ה-0 ק”מ. זהו מוצר שמתאפשר רק הודות להנחה הזמינה אך ורק לחברות הליסינג ומאפשרת לך להנות מרכב “מהניילונים” לאחר ירידת השווי של המכירה הראשונית.

בכמה ירידת שווי מדובר?

מכיוון שהרכב זמין לחברות הליסינג בהנחה משמעותית, הירידה הזו באה לידי ביטוי גם במחיר שאנחנו נשלם. ברוב המקרים, ירידת השווי תעמוד על כ-15%, אבל ישנם לא מעט רכבים פופולריים שנוכל לרכוש גם בהנחה של 25% ממחיר רכב חדש ישירות מחברת הרכב.

האם אכן הכל ורוד כשזה מגיע לרכבים 0 ק”מ?

על אף הפיתוי הגדול שברכישת רכב חדש בהנחה משמעותית, ישנם כמה אתגרים שחשוב שניקח בחשבון. החדשות הטובות הן שאם ניקח אותם בחשבון וניערך אליהם כראוי, אין שום סיבה שאתגרים אלו יעמדו בדרכנו.

·        בלי יותר מדי תוספות – לרוב, נמכרים במודל זה דגמים בסיסיים, ללא תוספות ושדרוגים מיוחדים.

·        מבחר מצומצם – רוב חברות הליסינג מוכרות רכבי 0 ק”מ מדגמים נתונים עבורם ניתן לקבל הנחה מחברות הרכב. לכן, סביר להניח שההיצע שלך יהיה מצומצם.

·        ירידת השווי מתגלגלת הלאה – אמנם עבורך מדובר ברכב חדש לחלוטין ברמת החוויה, אבל ביום שהרכב ימכר, יהיה מדובר כבר ביד שנייה. משמעות הדבר היא שהפחתת השווי תבוא לידי ביטוי במכירה ונצטרך לעשות מאמץ רב כדי ליהנות מרווח משמעותי.

סיבות לקנות או לא לקנות רכב 0 ק”מרכב חדשרכב 0 ק”מ 
ירידה דרסטית לאחר רכישהVV
מבחר מצומצם XV
תוספות לרכבVX

אז האם כדאי ללכת על רכבים 0 ק”מ?

על אף כל האתגרים הללו, מדובר במודל מכירה שעשוי לחסוך לך עשרות אלפי שקלים ולהנות מרכב חדש. החשוב ביותר הוא שנפקח עיניים, ניקח בחשבון את גבולות ההיצע והחשוב מכל – נפעל בכל הכלים העומדים לרשותנו כדי לשמור על הרכב במצב טוב, על מנת שבכל עת בה נבחר למכור אותו, נוכל למקסם את שוויו.

עוד מאמרים שלנו
ליסינג תפעולי – האם זה שווה באמת?

בשנים האחרונות התבססה שיטת הליסינג בישראל בענף הרכב, ואף התרחבה. אך חשוב לזכור שיש מגוון די רחב של מסלולי ליסינג. בניגוד לשיטה המימונית, שבה בעצם

הגש מועמדות